Planlegging
1:08
timer
timer
Reisetid Oslo-Halden
89
km
km
Total lengde med nye dobbeltspor
250
km/t
km/t
Planlegges med toppfart på 250 km/t
InterCity
Del av InterCity- satsingen
2007
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2019
2020
2021
2022
2024
- Follobanen planlegges
- Jernbaneverket reviderer sin InterCity-strategi med en ny mulighetsstudie
- Konseptvalgutredning for InterCitystrekningen Oslo–Halden er klar
- Byggestart for Follobanen og nye Ski stasjon. Jernbaneverket etablerer en egen InterCity-organisasjon
- Planarbeidet igang for strekningen Sandbukta–Moss–Såstad
- Planarbeidet i gang for strekningen Haug (Råde)–Halden
- Fastsatt planprogram for strekningen Haug i Råde og Seut i Fredrikstad
- Anbefaling for korridor for nytt dobbeltspor Haug-Seut. Mulig vedtak på kommunedelplan Fredrikstad-Sarpsborg. I kommunedelplan avgjøres hvilken korridor som skal planlegges videre.
- Vedtak av kommunedelplan Haug-Seut
- Åpning av Follobanen
- Planlagt åpning Sandbukta–Moss–Såstad