Hjelp og kontakt
Har du spørsmål eller trenger du hjelp til noe? Her finner du kontaktinformasjon til oss i Bane NOR.
På denne siden:
Ved farlige situasjoner, ring nødetatene
Oppdager du noe i og ved sporet som kan være svært farlig, ring politiet, slik at de kan rykke ut raskt.
Eksempler på slike situasjoner kan være
- dyr og mennesker i og ved sporet
- andre nødsituasjoner
Kundeservice
Er det noe du lurer på, send oss en melding i chatten.
Chatten er åpen i åpningstiden vår.
Kundeservice er også tilgjengelig på e-post, telefon eller Facebook.
Bane NOR Kundeservice
Pb 4350, 2308 Hamar
Bane NORs kundeservice svarer på meldinger per telefon, e-post og Facebook(åpnes i ny fane)
Mandag til fredag
kl. 08:00 - 16:00
(bestilling av assistanse på telefon er åpen til kl. 19.00)
Lørdag/søndag/helligdager
kl. 09:00 - 15:00
Jul- og nyttårsaften
kl. 08:00 - 12:00
Kontakt oss på Facebook
Hittegods
Har du mistet noe på et tog eller en stasjon? Søk etter det du savner i Enturs hittegodsregister.
Nabotelefon
Kontaktpersonene for naboer til jernbanen er organisert etter prosjekt. Du må derfor finne prosjektet som er aktuelt for ditt område. Kontakt Kundeservice for hjelp hvis du ikke vet hvilket prosjekt som angår deg.
Oversikt over arbeid og prosjekter
Vi planlegger, bygger og forbedrer jernbanen over hele Norge. Her finner du en oversikt over våre plan- og byggeprosjekter.
Planlagt og pågående arbeid på jernbanen
Lurer du på hva vi gjør og om arbeidet vårt påvirker togreisen din? Her får du en oversikt over pågående og planlagt arbeid på jernbanen.
Hjelp til fag- og sikkerhetstjenester
Kommuner, rådgivere, byggherrer, entreprenører og andre kan be om hjelp fra Bane NOR til å utføre ulike fag- og sikkerhetstjenester. Her finner du informasjon om hva du kan be om hjelp til og hvor du kan sende henvendelsen din.
Postmottak
Vi har en sentral arkivtjeneste som har ansvar for vårt felles postmottak. Her håndterer vi alle typer innkommende post til konsernet.
Offisiell post til Bane NOR skal sendes til vårt felles e-postmottak: postmottak@banenor.no
Ønsker du å sende oss post per brev, benytt vår sentrale postadresse:
Bane NOR SF
Postboks 4350
2308 Hamar
Vi benytter eFormidling og alle offentlige virksomheter kan benytte denne kanalen for dialog med oss.
Les mer om eFormidling på digdir.no.(åpnes i ny fane)
Bane NOR benytter elektronisk handelsformat (EHF)
Vårt org.nr. er 917082308
Trenger du mer informasjon? Les mer på Slik sender du faktura
Trenger du ytterligere informasjon? Kontakt oss.
Vi publiserer offentlig journal via nettstedet einnsyn.no(åpnes i ny fane), som er en felles tjeneste for offentlig sektor.
Dersom dokumenter ikke kan leses av postlistene kan du be om innsyn via vårt felles e-postmottak: postmottak@banenor.no
Bane NORs hovedkontor
Bane NORs hovedkontor
Besøksadresse:
Schweigaards gate 33
0191 Oslo
Org.nr. er 917082308
Jobb i Bane NOR
Utplassering i Bane NOR
Er du nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i jernbanen? Drømmer du om å være med på å forme fremtidens transportsystem?
Da kan en utplasseringsperiode hos oss være starten på din karriere! Ønsker du utplasseringsplass hos oss, kan du lese mer her.
Søk på traineeprogrammet
Vi kunngjør nye traineestillinger i september for oppstart hos oss i august 2024.
Dette ser vi etter:
Vi ønsker kandidater som er motivert for å lære og utvikle fremtidens jernbane.
Du må kunne snakke og skrive flytende norsk.
Skriv bachelor- eller masteroppgave for Bane NOR
Er du opptatt av jernbanens fremtid og fremtidens byer og ønsker å løse relevante problemstillinger som gir oss verdifull innsikt? Skriv studentoppgave for oss!
Redaksjonen for banenor.no
Finner du feil eller mangler på nettsidene våre? Da vil vi gjerne høre fra deg.
Cille Berglund Gjørtz
Nettredaktør
Varsle om kritikkverdige forhold
Vet du om kritikkverdige forhold i Bane NOR? Meld i fra. Alle henvendelser tas alvorlig, og du kan varsle anonymt.
Slik varsler du
Meld fra til oss gjennom varslingskanalen vår, slik at vi kan fange opp og følge opp kritikkverdige forhold.
Er du reisenden eller nabo til jernbanen og ønsker å klage på ulike forhold? Kontakt Kundeservice. Denne typen henvendelser blir ikke besvart i varslingskanalen.