Hjelp og kontakt

Har du spørsmål eller trenger du hjelp til noe? Her finner du kontaktinformasjon til oss i Bane NOR.

På denne siden:

Ved farlige situasjoner, ring nødetatene

Mer informasjon

Oppdager du noe i og ved sporet som kan være svært farlig, ring politiet, slik at de kan rykke ut raskt.

Eksempler på slike situasjoner kan være

  • dyr og mennesker i og ved sporet
  • andre nødsituasjoner

Kundeservice

Er det noe du lurer på, send oss en melding i chatten.
Chatten er åpen i åpningstiden vår.

Kundeservice er også tilgjengelig på e-post, telefon eller Facebook. 

Bane NOR Kundeservice

Adresse

Pb 4350, 2308 Hamar

Bane NORs kundeservice svarer på meldinger per telefon, e-post og Facebook(åpnes i ny fane)

Åpningstider

Mandag til fredag
kl. 08:00 - 16:00
(bestilling av assistanse på telefon er åpen til kl. 19.00)

Lørdag/søndag/helligdager
kl. 09:00 - 15:00

Jul- og nyttårsaften
kl. 08:00 - 12:00

Hittegods

Har du mistet noe på et tog eller en stasjon? Søk etter det du savner i Enturs hittegodsregister.

Nabotelefon

Kontaktpersonene for naboer til jernbanen er organisert etter prosjekt. Du må derfor finne prosjektet som er aktuelt for ditt område. Kontakt Kundeservice for hjelp hvis du ikke vet hvilket prosjekt som angår deg. 

Hjelp til fag- og sikkerhetstjenester

Kommuner, rådgivere, byggherrer, entreprenører og andre kan be om hjelp fra Bane NOR til å utføre ulike fag- og sikkerhetstjenester. Her finner du informasjon om hva du kan be om hjelp til og hvor du kan sende henvendelsen din.

Postmottak

Vi har en sentral arkivtjeneste som har ansvar for vårt felles postmottak. Her håndterer vi alle typer innkommende post til konsernet.

Bane NORs hovedkontor

Bane NORs hovedkontor

Adresse

Besøksadresse:

Schweigaards gate 33
0191 Oslo

Org.nr. er 917082308   

Jobb i Bane NOR

Utplassering i Bane NOR

Er du nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i jernbanen? Drømmer du om å være med på å forme fremtidens transportsystem?

Da kan en utplasseringsperiode hos oss være starten på din karriere! Ønsker du utplasseringsplass hos oss, kan du lese mer her.

Søk på traineeprogrammet

Vi kunngjør nye traineestillinger i september for oppstart hos oss i august 2024.

Dette ser vi etter:

Vi ønsker kandidater som er motivert for å lære og utvikle fremtidens jernbane.

Du må kunne snakke og skrive flytende norsk.

Skriv bachelor- eller masteroppgave for Bane NOR

Er du opptatt av jernbanens fremtid og fremtidens byer og ønsker å løse relevante problemstillinger som gir oss verdifull innsikt? Skriv studentoppgave for oss!

Redaksjonen for banenor.no

Finner du feil eller mangler på nettsidene våre? Da vil vi gjerne høre fra deg.

Varsle om kritikkverdige forhold

Vet du om kritikkverdige forhold i Bane NOR? Meld i fra. Alle henvendelser tas alvorlig, og du kan varsle anonymt.

Slik varsler du

Meld fra til oss gjennom varslingskanalen vår, slik at vi kan fange opp og følge opp kritikkverdige forhold.

Er du reisenden eller nabo til jernbanen og ønsker å klage på ulike forhold? Kontakt Kundeservice. Denne typen henvendelser blir ikke besvart i varslingskanalen.