Alle nyheter
Les de siste nyhetene om vårt arbeid i hele landet.
Søkeresultat
Viser 1 - 12 av 698 treff
-
Endret trafikkmønster på Østborg
I oktober begynner vi arbeidet med Sæther bru. Mens arbeidet pågår, vil det bli skiltet omkjøring i området frem til våren 2026.
-
Stor ryddejobb etter Amy
Uværet «Amy», som herjet i store deler av Sør- og Midt-Norge lørdag 4. oktober, skapte også problemer for jernbanen. Etter stor innsats ble alle strekninger gjenåpnet i løpet av mandag 6. oktober.
-
Raumabanen åpner tidligere enn antatt
Hard jobbing og godt vær gjør at arbeidet med å reparere skadene etter raset ved Verma stasjon har gått raskere enn tidligere antatt. Banen åpner for trafikk 6. oktober.
-
Starter arbeidet med støttemuren ved Fjordveien
Mandag 29. september starter Bane NOR arbeidet med å installere pilarene som utgjør hoveddelen av den permanente støttekonstruksjonen på oversiden av Fjordveien.
-
Starter gjenopprettingen av Nordlandsbanen
Gjenoppbyggingsfasen av strekningen Åsen – Levanger er startet etter skredet som gikk ved Nesvatnet i Levanger. Slik det ser ut nå, vil det omfattende arbeidet pågå frem til sommeren 2026.
-
Tar i bruk midlertidig knuseverk på Carlberg
Som et miljøtiltak tar Bane NORs entreprenør MossIA i bruk et midlertidig knuseverk for stein ved Carlberg.
-
Offisiell åpning av dobbeltspor og ny stasjon i Drammen
Torsdag 18. september ble det nye dobbeltsporet mellom Drammen og Kobbervikdalen og nye Drammen stasjon offisielt åpnet med snorklipp, taler, dans og korpsmusikk.
-
«Norges tøffeste»: NRK burde vite bedre enn å la folk løpe i sporet
"Jeg har stor tro på at NRK ikke ville sendt deltakerne opp i en strømmast uten å advare om at det kan være livsfarlig," skriver Gunhild Synnestvedt, konserndirektør, etterlevelse og sikkerhet, Bane NOR.
-
Sørlandsbanen gjenåpnet på rekordtid
Det tok 36 timer fra skinnegangen hang i løse lufta, til togtrafikken kunne startes opp igjen i Drangsdalen på Sørlandsbanen.
-
Raumabanen åpner tidligst i slutten av oktober
Vi er nå i full gang med å reparere skadene etter raset ved Verma stasjon. Arbeidet er svært utfordrende og forventet åpning vil tidligst være i slutten av oktober.
-
Forlenger Mossetunnelen 110 meter med jetpeler
For å redusere lengden på kulverten i Kransen, forlenges Mossetunnelen med 110 meter.
-
Søker om endring i utslippstillatelsen for Moss sentrum
Bane NOR har utført nye støyberegninger for kommende arbeider i Moss sentrum. Beregningene viser at flere boliger blir utsatt for støy over grenseverdi i lengre perioder.