Alle nyheter
Les de siste nyhetene om vårt arbeid i hele landet.
Søkeresultat
Viser 1 - 12 av 254 treff
-
Ny jernbane gir bærekraftig bonus: mer dyrkbar mark
Når det bygges vei og jernbane, kan det gå ut over landbruksområder. Derfor jobber Bane NOR for å begrense svinn av matjord. På Eidsvoll har det faktisk ført til mer dyrkbar mark, opp mot hele 100 dekar.
-
– En ny tid for Meråkerbanen
Nå er vi i startgropa med elektrifiseringen av Meråkerbanen, som blir ferdig i 2024. I tillegg skal vi fornye skinner og sviller, rydde skog og utføre forsterkningsarbeider i løpet av 2021. Totalt investeres over en milliard kroner på den sju mil lange strekningen.
-
Global forsyningskrise gir konsekvenser for nytt signalsystem
Bane NOR utsetter åpningen av det digitale signalsystemet ERTMS på Nordlandsbanen.
-
Mer fornøyde togpassasjerer
De siste årene har vi jobbet målrettet med å gi bedre informasjon til deg som reiser med tog – både i hverdagen og når det er stans. Det har gitt resultater.
-
Lagmannsretten har funnet Bane NOR skyldig etter Filipstad-ulykken
Etter frifinnelsen på to av tre tiltaleposter i tingretten i fjor, har alle tre tiltalepostene blitt behandlet i Borgarting lagmannsrett. Bane NOR erkjente ikke straffskyld i rettssaken, som varte fra 8. til 17. juni 2021.
-
Se bilder fra jubileumsfeiringen
Nå feirer vi Dovrebanen 100 år. Her ser du bildene fra arrangementet, togturen og folkefesten!
-
Trønder- og Meråkerbanene blir elektriske i 2025
Nå er det klart at Trønder- og Meråkerbanene ikke blir klare for elektriske tog før i desember 2025. Samtidig setter vi togtrafikken på Meråkerbanen på pause fra 15. august 2024 til 1. februar 2025 for å sikre en mer effektiv gjennomføring av arbeidet som gjenstår.
-
Alvorlig siktelse etter Filipstad-ulykken
Statsadvokaten har siktet Bane NOR på tre punkter etter ulykken i februar i 2019, der en ung gutt døde og to ble hardt skadet.
-
Første dag på jobb for Thor Gjermund Eriksen
Fra fredag 27. oktober leder Thor Gjermund Eriksen arbeidet med å modernisere og utvikle norsk jernbane.
-
Brufundamentene betydelig undergravd
Undersøkelsene av brufundamentene til Randklev bru viser tegn på betydelig undergraving, også av fundamentene til veibrua ved siden av.
-
No er Bane Nor og Spordrift eitt selskap
Samanslåinga skal bidra til færre forseinkingar og innstillingar, og eit meir føreseieleg togtilbod for dei reisande.
-
Mer til drift og vedlikehold
Regjeringen foreslår å øke bevilgningen til drift og vedlikehold på jernbanen i statsbudsjettet for 2024. Dette er i tråd med våre egne prioriteringer.