Togtrafikken er i gang på nye Drammen stasjon

Søndag 31. august opna nye Drammen stasjon og det nye dobbeltsporet mellom Drammen og Kobbervikdalen for trafikk. Dette legg til rette for fleire tog i rute og betre kapasitet på Vestfoldbanen og gjennom Drammen.

  • Nytt dobbeltspor Drammen-Kobbervikdalen
  • Nyheter og aktuelt
  • Prosjektnyheter

Publisert: 31. august 2025 klokken 10:57

Drammen stasjon er totalt ombygd med seks nye spor og nye plattformer. Foto: Bane NOR

På det nye dobbeltsporet kan toga køyra fortare. To jernbanespor gir også moglegheit for fleire avgangar og betre kapasitet på jernbanenettet. Dei seks nye spora på Drammen stasjon og dobbeltsporet vil til saman gi meir rom for fleksibilitet i togtrafikken, og fleire tog i rute over tid.

– Dette er ein stor milepæl for passasjerane, togselskapa og oss. Den nye infrastrukturen legg til rette for betre flyt på Vestfoldbanen og gjennom Drammen, og vil på sikt gi fleire punktlege tog i heile regionen, seier fungerande konsernsjef i Bane Nor, Jon-Erik Lunøe.

Dobbeltspor gir betra punktlegheit

Dobbeltsporet mellom Drammen og Kobbervikdalen er 10 kilometer langt, og går gjennom den nye Drammenstunnelen. På dobbeltspora Bane Nor har bygd dei siste åra har punktlegheita vorte betre.

– Vi ser ein positiv effekt av nye dobbeltspor fleire stader i landet. Dobbeltspor fjernar flaskehalsar, og sikrar at toga kan køyra forbi kvarandre når feil oppstår på eit spor eller eit tog. Det betyr også at tog slepp å venta på kryssingar av andre tog. Dobbeltspor gjer det lettare og meir effektivt å reisa for både passasjerane og dei som fraktar gods med toget, seier Lunøe.

Drammen stasjon modernisert

På Drammen stasjon har Bane Nor lagt fleire jernbanespor, bygd fleire plattformer og heva heile stasjonsområdet 40 centimeter slik at stasjonen er betre rusta mot flaum.

Stasjonen har vore stengd sidan 28. juni medan Bane Nor har fornya stasjonen. Når vi fornyar og byggjer ny jernbane må passasjerane i kortare periodar ta buss for tog fordi vi må ha tilgang til sporet for å kunna gjera jobben.

– Vi har forståing for at periodar med buss for tog er krevjande for passasjerane. Me takkar for tolmodet, og ser fram til at særleg pendlarane får ein betre reisekvardag igjen, seier Lunøe.

Det første rutetoget som køyrde gjennom den nye Drammenstunnelen søndag morgon, kom Drammen til stasjon kl. 07. 45.

Svært bilde sit dei fire i togkupeen med kaffe og bollar.

God stemning på det fyrste toget: F.v. prosjektdirektør Eirik Harding Hansen i Bane NOR, samferdselsminister Jon-Ivar Nygård, stortingspresident Masud Gharahkhani og prosjektsjef Hanne Stormo i Bane NOR. Anne Mette Storvik, Bane NOR

Viktig for miljø og samfunn

Bygginga av dobbeltsporet mellom Drammen og Kobbervikdalen er eit sentralt bidrag til å nå nasjonale klima- og miljømål. Når kapasiteten på Vestfoldbanen blir auka, kan fleire velja tog framfor bil og buss, og godstrafikken får betre rammer.

– Meir på skjener set mindre spor. Med dette prosjektet bidrar vi til eit grønare transporttilbod som gjer det enklare for fleire å velja toget, seier Jon-Erik Lunøe.

Når dobbeltsporet mellom Nykirke og Barkåker opnar i 2026, blir det mogleg å køyra fire tog i timen mellom Drammen og Tønsberg. Dette kan tidlegast skje med ruteendringa i desember 2026.

Større markering i september

Den offisielle opninga skjer 18. september på Strømsø torg, med talar, kulturinnslag og aktivitetar for barn.

– I dag handlar det om å få trafikken trygt i gang. Så skal vi snart feira dette saman med alle som har bidradd og med heile Drammen by, seier prosjektsjef i Bane NOR Utbygging, Hanne Stormo.

Fakta om prosjektet:

Tidslinje: Offisiell anleggsstart var 19. desember 2019. Opna for trafikk 31. august 2025.

Omfang: Ca. 10 km nytt dobbeltspor frå Drammen til Kobbervikdalen og ca. 3 km nytt sporsystem mellom Drammen og Gulskogen stasjon.

Noko av det som er bygd:

Drammenstunnelen: Ein nesten 7 km lang dobbeltspora tunnel som består av 6 km bergtunnel, 290 m lausmassetunnel og ein 540 m betongkulvert.  

Drammen stasjon: Totalt ombygd med seks nye spor og nye plattformer. Heva 40 cm for flaumsikring.

Gulskogen og Brakerøya stasjon: Tekniske oppgraderingar og tilpassingar. 

Ny bybru: Bygd i samarbeid med Drammen kommune over sporområdet. 

Kostnad: Prosjektet fekk i 2019 ei styringsramme på 12,7 milliardar kroner. Prognosen for totalkostnaden er på rundt 13 milliardar (2025-kroner).

Klimatilpassing: Stasjonen er heva for flaumsikring, og plattformtaka er utstyrte med solcellepanel for lokal, fornybar energiproduksjon.

 


Publisert: 31. august 2025 klokken 10:57