Alle nyheter

Les de siste nyhetene om vårt arbeid i hele landet.

Søkeresultat

Viser 1 - 11 av 11 treff

Filtrert på:

  • ERTMS -> Nytt digitalt signalsystem
Fjern filter
  • Historisk dag på Gjøvikbanen

    Som et av de første landene i Europa har Norge tatt i bruk nyeste versjon av det digitale signalsystemet ERTMS på Gjøvikbanen mellom Roa og Gjøvik.

  • Når kommer egentlig ERTMS?

    Vi gikk i drift med ERTMS på Gjøvikbanen (Roa-Gjøvik) i november. For resten av utrullingen jobber vi bredt og tverrfaglig om veien videre.

  • Usikker framdrift for nytt signalsystem

    Til liks med andre europeiske land opplever Noreg ytterlegare utfordringar i utrullinga av digitalt signalsystem. Vi må gjere nye vurderingar av tidsplanar og konsekvensar etter at alle dei tre leverandørane melder om forseinkingar.

  • Planen for digitalt signalsystem på jernbanen er oppdatert

    Vi har revidert planen for innføring av det nye digitale signalsystemet ERTMS. Utskiftning av signalanlegget i Oslo flyttes, så vi kan prioritere strekninger der fornyelse haster mer.

  • Fortellingen om jernbanen som måtte bli digital

    Norge er i gang med en historisk satsing på jernbanen. Et av landets største digitaliseringsprosjekter tar nå vår gamle jernbane med inn i fremtiden.

  • Sørlandsbanen digitaliseres

    Vi fornyer jernbanens signalanlegg over hele landet. Nå gjør vi forberedende arbeider på Sørlandsbanen.

  • Financial Aid Scheme for Rail Vehicle Owners

    To facilitate the transition to ERTMS and reduce the economic impact on Rail Vehicle Owners (RVOs), the Norwegian government has introduced a Financial Aid Scheme for the implementation of ERTMS onboard.

  • Nye planer for ERTMS på Gjøvikbanen og Nordlandsbanen

    Tidligere i år utsatte Bane NOR åpningen av det nye signalsystemet ERTMS på Nordlandsbanen og Gjøvikbanen. Ny ambisjon er å ta i bruk signalsystemet på Gjøvikbanen i november 2023, og Nordlandsbanen mot slutten av 2024.

  • De første ombygde arbeidstogene har vendt hjem

    Vi digitaliserer jernbanen med et nytt digitalt signalsystem. Nå er de første togene oppgradert og tilbake i tjeneste på Nordlandsbanen.

  • Venter med nytt signalsystem på Gjøvikbanen

    I november skulle et nytt signalsystem tas i bruk på Gjøvikbanen. Nå utsettes åpningen, av hensyn til de reisende. Dette påvirker ikke dagens togtilbud.

  • ETCS og GSM-R kompatibilitetstester (compability tests)

    Fra 1. juli 2021 krever en søknad om kjøretøytypegodkjenning et bevis på samsvar med minst én ESC/RSC-type. ESC/RSC-tester er tilleggstester for ETCS- og GSM-R-systemer, for å verifisere kompatibilitet mellom tog og infrastruktur. Information in English underneath.

Abonner på RSS