Bane NOR kunngjør beredskapsinformasjon i Beredskapsportalen, jf. avtale om sportilgang og bruk av tjenester og jf. Network Statement kapittel 6.3.3, som jernbaneforetakene er forpliktet å forholde seg til (1*).
Portalen er en “informasjonsbank” som blant annet omfatter:
- varsling (varslingslister/rutiner)
- operativ håndtering (beredskapskort, berging og beredskapsressurser)
- analyser (risikoanalyser, beredskapsanalyser, dekningskart)
- objektinformasjon (tunneler, stasjoner, terminaler, m.m.)
- retningslinjer for nødkommunikasjon
- samhandling med nødetater og jernbaneforetakene
Vi deler ekstern beredskapsinformasjon med nødetater, jernbaneforetak og beredskapsmyndigheter.
Hjelp til innlogging
- Ditt brukernavn er din e-postadresse hos din arbeidsgiver, med tilhørende passord.
- Du kan bli bedt om å autentisere deg med Authenticator-applikasjonen på mobilen din. Du kan også benytte engangskode på SMS.
- Følg anvisningene på din telefon.
Se egen brukerveiledning for å oppheve blokkert brukerkonto.
Om du har fått denne feilmeldingen kan du først prøve å tilbakestille passordet ditt i eget selskap.
Se fullstendig brukerveiledning
Får du feilmelding om at passordet er feil må du ta kontakt med brukerstøtte i din egen organisasjon.
Får du denne feilmelding mangler du tilgang.
Jobber du i nødetat, kommune, fylke, annen beredskapsmyndighet, annen beredskapsaktør og trenger tilgang, må du ha din egen individuell bruker hos oss.
Det kan du gjøre på to måter:
- Registrere og bestille tilgang selv. Slik registrerer du deg(åpnes i ny fane). Slik bestiller du tilgang selv
- Sende en henvendelse på epost til beredskapsportalen@banenor.no. Henvendelser og godkjenninger besvares fortløpende på dagtid på hverdager.
Vi oppfordrer til at registrering og tilgang prøves på forhånd, så er tilgangen er i orden når du trenger den.
Brukertilgang hos Bane NOR må forlenges før sluttdato. Det blir sendt varsel på e-post god tid i forkant.
Superbrukere kan gjøre forlengelser for brukere i sin organisasjon på vår Tilgangsportal(åpnes i ny fane).
Tilgang til Beredskapsportalen
Dersom dere har mottatt brev fra Bane NOR om tilgang til Beredskapsportalen, kan dere sende inn nødvendig informasjon til beredskapsportalen@banenor.no.
Har dere ikke mottatt brev, men likevel har behov for tilgang, ta kontakt på samme e-postadresse. Husk å inkludere informasjonen som beskrevet nedenfor.
Vi behandler tilganger fortløpende.
Last ned dokumentet, fyll ut alle feltene og send det på e-post til beredskapsportalen@banenor.no.
Dersom foretaket eller etaten ikke allerede er registrert for partnertilgang hos Bane NOR, må følgende informasjon inkluderes i e-posten:
- Navn på foretak: Omland Interkommunale Brannvesen KF
- Organisasjonsnummer: 123456789
- Kontaktperson: Navn, e-post, telefonnummer
- E-postdomene: omland-brannvesen.no, landlig-kommune.no, fjellom-kommune.no
- Begrunnelse/behov: F.eks. Brannvesen/nødetat trenger tilgang til Beredskapsportalen
Merk: E-postdomenet brukes for å verifisere brukere og gi tilgang. Det er kun mulig å logge inn med e-postadresser som tilhører oppgitte domener.
Tilgang til Beredskapsportalen gis på individnivå.
Felles brukerkontoer er ikke tillatt.
For hver person som skal ha tilgang, oppgi følgende informasjon i e-posten:
- Fornavn og etternavn: Ole Olsen
- E-postadresse: ole.olsen@omland-brannvesen.no
- Mobilnummer: +47 987 65 432
- Superbruker (Ja/Nei): Ja
Superbrukere kan registrere, administrere og forlenge tilgang for andre brukere i egen organisasjon.