Leveransen går over en strekning på 1400 meter, og inkluderer:
- Dagsone Sandbukta – 650 meter underbygning
- Mossetunnelen fra Sandbukta til Verket – 730 meter underbygning
- Tunnelportalen i Sandbukta
- To tekniske bygg, ett i tunnelen og ett i dagsonen
- Diverse infrastruktur, drenering, kabelkanaler, fundamenter for master m.v. sporveksler
Anleggsarbeidene i nord er med dette avsluttet for MossIA, og Bane NOR tar over forvaltningen av denne delen av anlegget.

Dagsonen i Sandbukta, med portalen til Mossetunnelen øverst i bildet.
Foto: Øystein Stavdal Paulsen, Bane NOR.Underbygning
MossIA leverer fra seg ferdig «underbygning». Dette er jernbanens fundament, og har som oppgave å bære kreftene fra togene. Underbygningen sørger for stabilitet, drenering og riktig høyde og geometri for jernbanesporet.
De jernbanetekniske installasjonene som blant annet skinner, master, kontaktledning og signalanlegg kommer i en egen entreprise senere, med antatt oppstart 2028.

Mossetunnelen ser nå slik ut på strekningen mellom Sandbukta og Verket.
Foto: Bane NOR.Milepæl
- Med dette er en stor milepæl oppnådd i totalentreprisen til MossIA, sier Bane NORs prosjektsjef Per Olav Moslet.
Dilling-Såstad neste
Neste delleveranse nærmer seg også overtakelse. Dette omfatter 2,7 kilometer med underbygning mellom Dilling og Såstad.
Fra MossIAs totalentreprise gjenstår dermed ferdigstillelsen av dagsonen Dilling-Såstad, resten av Mossetunnelen, Carlbergtunnelen, Carlberg jernbanekulvert og Larkollveien veikulvert.
Slik det ser ut nå skal MossIA levere siste del av sitt kontraktfestede arbeid innen sommeren 2027.
