Alle nyheter
Les de siste nyhetene om vårt arbeid i hele landet.
Søkeresultat
Viser 1 - 12 av 98 treff
-
Avlasting ved Høienhald har gitt god effekt
Etter at 6000 tonn vekt er fjernet fra Høienhald-skråningen, har bevegelsene i praksis stanset.

-
Starter tunnelarbeider ved Kleberget
I uke 42 starter Bane NOR med å forberede tunneldrivingen av de siste 40 meterne mellom Kleberget og Carlbergtunnelen.

-
Starter arbeidet med støttemuren ved Fjordveien
Mandag 29. september starter Bane NOR arbeidet med å installere pilarene som utgjør hoveddelen av den permanente støttekonstruksjonen på oversiden av Fjordveien.

-
Tar i bruk midlertidig knuseverk på Carlberg
Som et miljøtiltak tar Bane NORs entreprenør MossIA i bruk et midlertidig knuseverk for stein ved Carlberg.

-
Forlenger Mossetunnelen 110 meter med jetpeler
For å redusere lengden på kulverten i Kransen, forlenges Mossetunnelen med 110 meter.

-
Søker om endring i utslippstillatelsen for Moss sentrum
Bane NOR har utført nye støyberegninger for kommende arbeider i Moss sentrum. Beregningene viser at flere boliger blir utsatt for støy over grenseverdi i lengre perioder.

-
Bane NORs arbeider i Moss sentrum
Bane NOR har fått flere spørsmål om prosjektet i Moss knyttet til skredet ved Nesvatnet.

-
I gang med riving av Høienhaldgata 5 og 7
Mandag 11. august startet arbeidet med å rive Høienhaldgata 5 og 7.

-
Arbeidstider sommeren 2025
Mens entreprenørene i Moss sentrum tar sommerferie i ukene 28, 29 og 30 – fortsetter produksjonen for fullt i begge tunneler, Carlberg jernbanekulvert og Larkollveien veikulvert.

-
Setter opp brakkerigg ved Værlegata
Bane NOR starter i månedsskiftet juni/juli med montering av ny brakkerigg som oppføres mellom Teglverksveien og Værlegata.

-
Varsler mindre utvidelse av planområdet
For å få til en bedre sammenkobling av veisystemet i området ved den nye jernbanestasjonen, varslet Bane NOR 12. juni en mindre utvidelse av planområdet.

-
Forlenger Mossetunnelen med 30 meter
For å redusere lengden på kulverten i Kransen, skal Mossetunnelen forlenges med 30 meter. Dette gjøres ved å installere en «blokk» med jetpeler, som tunnelen drives gjennom.
