Alle nyheter

Les de siste nyhetene om vårt arbeid i hele landet.

Søkeresultat

Viser 1 - 12 av 95 treff

Filtrert på:

  • Nytt dobbeltspor Sandbukta-Moss-Såstad
Fjern filter
  • Forlenger Mossetunnelen 110 meter med jetpeler

    For å redusere lengden på kulverten i Kransen, forlenges Mossetunnelen med 110 meter.

  • Søker om endring i utslippstillatelsen for Moss sentrum

    Bane NOR har utført nye støyberegninger for kommende arbeider i Moss sentrum. Beregningene viser at flere boliger blir utsatt for støy over grenseverdi i lengre perioder.

  • Bane NORs arbeider i Moss sentrum

    Bane NOR har fått flere spørsmål om prosjektet i Moss knyttet til skredet ved Nesvatnet.

  • I gang med riving av Høienhaldgata 5 og 7

    Mandag 11. august startet arbeidet med å rive Høienhaldgata 5 og 7.

  • Arbeidstider sommeren 2025

    Mens entreprenørene i Moss sentrum tar sommerferie i ukene 28, 29 og 30 – fortsetter produksjonen for fullt i begge tunneler, Carlberg jernbanekulvert og Larkollveien veikulvert.

  • Setter opp brakkerigg ved Værlegata

    Bane NOR starter i månedsskiftet juni/juli med montering av ny brakkerigg som oppføres mellom Teglverksveien og Værlegata.

  • Varsler mindre utvidelse av planområdet

    For å få til en bedre sammenkobling av veisystemet i området ved den nye jernbanestasjonen, varslet Bane NOR 12. juni en mindre utvidelse av planområdet.

  • Forlenger Mossetunnelen med 30 meter

    For å redusere lengden på kulverten i Kransen, skal Mossetunnelen forlenges med 30 meter. Dette gjøres ved å installere en «blokk» med jetpeler, som tunnelen drives gjennom.

  • Må rive Høienhaldgata 9 for å fullføre jernbanen

    For at dobbeltsporutbyggingen skal gjennomføres, må Høienhaldgata 9 rives. Det er konklusjonen til Bane NOR basert på faglige vurderinger fra våre geotekniske rådgivere.

  • Strukturstøy fra støp i Carlbergtunnelen

    Bane NOR har de siste to ukene mottatt henvendelser fra beboere i Kallum-området som reagerer på strukturstøy som forplanter seg inn i husene. Kilden er mest sannsynlig støp av de siste 300 meterne av Carlbergtunnelen.

  • Vurderer midlertidig knuseverk på Carlberg

    Som et miljøtiltak vurderer Bane NORs entreprenør MossIA etablere et midlertidig knuseverk for stein ved Carlberg.

  • Statlig reguleringsplan vedtatt

    Mandag 7. april 2025 ble statlig reguleringsplan for "stasjonstiltak og togparkering Rygge" vedtatt av Kommunal- og distriktsdepartementet.

Abonner på RSS