Mo i Rana godsterminal

Mo i Rana Godsterminal er en kombiterminal og har en sentral plassering i forhold til havn og annen infrastruktur.

På denne siden:

Åpningstider

Våre tjenesteleverandører har de mest oppdaterte åpningstidene for terminalene. Besøk deres nettside for mer informasjon og oppdaterte åpningstider.

Hvor ligger terminalen?

Sportabell

Spor Type Effektiv lengde (m) Eier Lastegate Merknader
1 Hovedspor   Bane NOR 30 Lastemulighet ved etablert platting for kjøring til spor
2 Lastespor 620 Bane NOR 575 Løfteanordning: Truck
3 Lastespor 638 Bane NOR 470 Løfteanordning: Truck
4 Laste- og hensettingsspor 400 Bane NOR 210 Biltransport
5 Hensettingsspor 260 Bane NOR    

Sporplan

Her kan du laste ned et fullstørrelse bilde av sporplanen for å se detaljer. Klikk på lenken nedenfor

Sporplan for Mo i Rana Godsterminal

Sporplan for Mo i Rana Godsterminal Bane NOR

Sporbruksplan

Her kan du laste ned et fullstørrelse bilde av sporbruksplanen for å se detaljer. Klikk på lenken nedenfor.

Terminalhåndboken

I terminalhåndboken finner du bestemmelser og retningslinjer om bruk og adgang til våre godsterminaler. 

Om terminalen

Mo i Rana Godsterminal er en kombiterminal. Mo i Rana er et viktig knutepunkt på Nordlandsbanen og regionen er rik på både industri og fiskeoppdrett. Terminalen har en sentral plassering i forhold til havn og annen infrastruktur.

Lastbærere

I dag håndteres følgende typer kombilastbærere:

  • Vekselflak
  • ISO-containere
  • Semi-hengere
  • Termocontainere
  • Bilvogner

Terminaltjenester

Terminalen leverer disse tjenestene:

  • Løfting
  • Vognvisitasjon
  • Skifting
  • Bremseprøve
  • Håndtering av farlig gods

Det er CargoNet AS og Axess Logistics AS som leverer terminaltjenester ved Mo i Rana Godsterminal. Terminaloperatørene har gaffeltruck og reachstackere tilgjengelig.

Vil du ha mer informasjon om tjenestene og priser? Ta kontakt med leverandøren av terminaltjenester.

Bli terminaloperatør

Bane NOR har det overordnede ansvaret for godsterminalene i Norge. For å oppnå en effektiv, sikker og rasjonell drift av godsterminalene, er det nå åpent for konkurranse mellom aktører om leveranser av terminaltjenester til godstogselskapene.