Oppgradering av adkomstvei til Pauliveien

Vi oppgraderer adkomstveien til Pauliveien 120 på Skoppum, fra uke 7 og utover våren.

  • Vestfoldbanen
  • Vestfold og Telemark
  • Nytt dobbeltspor Nykirke-Barkåker
  • Nabovarsel
  • Utbyggingsprosjekt

Publisert: 9. februar 2024 klokken 15:50

Hva skal vi gjøre:

  • Arbeidet utføres for at adkomstveien kan benyttes som rømningsvei, tilpasset buss. Dette er nødvendig dersom togpassasjerer må evakueres fra Skottåstunnelen. 
  • Veiens bredde skal utvides til 4,5 meter inkludert skulderkant
  • Nye stikkrenner etableres
  • Jordslå skråninger mot eiendommer og jordbruksarealer
  • Grave stikkrenner og lage nedkjøringer til jordbruksarealer
  • Grøfter, grusdekke og veiskulder pusses og ferdigstilles.
  • Midlertidig høyspentkabel på bakken sør for strømmast fjernes
  • Anleggsgjerder fjernes, samt gjerder som har krysset ski/turløpe, slik at det fri ferdsel på turløype.

Arbeidene medfører ikke anleggstrafikk på Løsveien og Pauliveien. Det vil være noe spregning og pigging av fjell i forbindelse med arbeidene.

Rekreasjonområdet vil i arbeidsperioden fortsatt kunne brukes. Det vil i arbeidstiden være vakthold for å ivareta sikkerheten til de som ønsker å benytte seg av rekreasjonsområdet. 

Arbeidene utføres på dagtid klokken 07-19 mandag til fredag, og klokken 08-16 lørdager. Det kan i perioder være noe støy og støv. Nødvendige inngjerdinger og porter osv. i anleggsfasen utføres løpende.

Oversiktsbilde

Trenger du mer informasjon?

Du kan kontakte vår nabokontakt Pernille Krafft alle hverdager mellom kl. 09-15.
Telefon: 904 19 578
E-post: unb@banenor.no

Nytt dobbeltspor Nykirke mellom Barkåker

Kort om prosjektet:

For å legge til rette for økt fart og flere avganger på Vestfoldbanen, bygger Bane NOR nytt dobbeltspor fra Nykirke sør for Holmestrand til Barkåker nord for Tønsberg. Det er en strekning på totalt 13,6 kilometer. Inkludert i prosjektet er en ny og moderne stasjon på Skoppum , togparkering på Barkåker og oppgradering av Tønsberg stasjon . 

Utbyggingen startet for fullt i første halvår 2020, og det nye dobbeltsporet skal tas bruk i 2025. Da blir det mulig å kjøre fire tog timen mellom Tønsberg og Oslo.  


Publisert: 9. februar 2024 klokken 15:50