Strekningen Holm-Nykirke er 14,2 kilmeter, 12,3 kilometer i tunnel. Vi har tatt flyfoto (april 2014) av det som er ute i dagen.
Denne artikkelen er eldre enn ett år.
Hvis du vil se store bilder: Klikk på bildet og klikk så på pila for å bla deg framover eller bakover.
Foto: Anne Mette Storvik
Sprengningen av fjellheisen er i full gang. Foto: Anne Mette Storvik
Det pågår arbeid mellom den gamle stasjonen og fjellet. Det er vanskelige grunnforhold. Foto: Anne Mette Storvik
Holm, den nordre enden av tunellen. Foto: Anne Mette Storvik
På Holm skal den nye parsellen kobles på det ferdige dobbeltsporet. Foto: Anne Mette Storvik
En del av Jernbaneverkets ansatte holder til i "Peter Pan-bygget", kjent for mange fra den gang veien forbi het E 18. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Dagens togspor går tett innpå byggingen av tunnelportal og nytt spor på Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Foto: Anne Mette Storvik
Den gamle traséen mellom Holm og Holmestrand ligger vakkert men upraktisk til, både med tanke på vedlikeholdskostnader og hastighet. Foto: Anne Mette Storvik
Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad, sett i et større perspektiv. Foto: Jarle Foss
Byggingen av tunnelportal på Fegstad. Foto: Jarle Foss
Holm. Her ser man tydelig hvor gammelt og nytt spor skiller lag. Foto: Jarle Foss
Tettere på anleggsområdet på Holm. Foto: Jarle Foss
Holmestrand med den gule, gamle stasjonsbygningen omtrent midt i bildet. Foto: Jarle Foss