Strekningen Holm-Nykirke er 14,3 kilmeter, 12,3 kilometer i tunnel. Vi tar flyfoto av det som er synlig ute i dagen vår og høst for dokumentasjon og presentasjon av prosjektet.
Denne artikkelen er eldre enn ett år.
Hvis du vil se store bilder: Klikk på bildet og klikk så på pila for å bla deg framover eller bakover. Ta kontakt med fotograf Anne Mette Storvik hvis du ønsker å bruke bildene til noe: stoann@jbv.no, 91192112
Holm: Tunnelportalen i nord.
Holm, litt større område.
Fra tunnelportalen på Holm og nordover mot Sande.
Holmestrand sentrum med god oversikt over stasjonsområdet (nordre inngang).
Holmestrand sentrum med god oversikt over stasjonsområdet (nordre inngang).
Stasjonsområdet (nordre inngang), sett ganske rett ovenfra.
Holmestrand sentrum med god oversikt over søndre inngang.
Holmestrand sentrum med god oversikt over stasjonsområdet (nordre inngang).
Her vises også søndre inngang.
Fibo.
Snekkestad.
Fegstad, sett sørfra.
Fegstad, retning Skoppum/Tønsberg.
Bilder fra prosjektet 30. august 2016:
Bilder fra prosjektet 28. april 2015:
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik.
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik.
Snekkestad. Foto: Anne Mette Storvik.
Nordre inngang til stasjonshallen. Foto: Anne Mette Storvik.
Sjøskogen. Foto: Anne Mette Storvik.
Sjøskogen. Foto: Anne Mette Storvik.
Sjøskogen. Foto: Anne Mette Storvik.
Holm. Foto: Anne Mette Storvik.
Holm. Foto: Anne Mette Storvik.
holm. Foto: Anne Mette Storvik.
Fibo. Foto: Anne Mette Storvik.
Bilder fra Holmestrand 28. april 2015:
Bilder fra oktober 2014:
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Ny sporveksel på Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Snekkestad. Foto: Anne Mette Storvik
Holmestrand sentrum med søndre inngang til stasjonen.Foto: Anne Mette Storvik
Holmestrand sentrum med søndre inngang til stasjonen. Foto: Anne Mette Storvik
Holmestrand sentrum med nordre inngang til stasjonen. Foto: Anne Mette Storvik
Holmestrand sentrum med nordre inngang til stasjonen. Foto: Anne Mette Storvik
Rømningsvei nr 6 Foto: Anne Mette Storvik
Rømningsvei nr 5. Foto: Anne Mette Storvik
Sjøskogen. Foto: Anne Mette Storvik
Sjøskogen. Foto: Anne Mette Storvik
Rømningsvei nr 3. Foto: Anne Mette Storvik
Rømningsvei nr. 2. Foto: Anne Mette Storvik
Rømningsvei nr 1. Foto: Anne Mette Storvik
Holm. Foto: Anne Mette Storvik
Veien mot Holm. Foto: Anne Mette Storvik
Oversiktsbilde over Holmestrand havn. Foto: Anne Mette Storvik
Fibo. Foto: Anne Mette Storvik
Fibo. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Bilder fra april 2014:
Foto: Anne Mette Storvik
Sprengningen av fjellheisen er i full gang. Foto: Anne Mette Storvik
Det pågår arbeid mellom den gamle stasjonen og fjellet. Det er vanskelige grunnforhold. Foto: Anne Mette Storvik
Holm, den nordre enden av tunellen. Foto: Anne Mette Storvik
På Holm skal den nye parsellen kobles på det ferdige dobbeltsporet. Foto: Anne Mette Storvik
En del av Jernbaneverkets ansatte holder til i "Peter Pan-bygget", kjent for mange fra den gang veien forbi het E 18. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Dagens togspor går tett innpå byggingen av tunnelportal og nytt spor på Fegstad. Foto: Anne Mette Storvik
Foto: Anne Mette Storvik
Den gamle traséen mellom Holm og Holmestrand ligger vakkert men upraktisk til, både med tanke på vedlikeholdskostnader og hastighet. Foto: Anne Mette Storvik
Foto: Anne Mette Storvik
Fegstad, sett i et større perspektiv. Foto: Jarle Foss
Byggingen av tunnelportal på Fegstad. Foto: Jarle Foss
Holm. Her ser man tydelig hvor gammelt og nytt spor skiller lag. Foto: Jarle Foss
Tettere på anleggsområdet på Holm. Foto: Jarle Foss
Holmestrand med den gule, gamle stasjonsbygningen omtrent midt i bildet. Foto: Jarle Foss