Se bilder fra arbeidene på Follobanens ulike anleggsområder de siste månedene. Arbeidene går raskt fremover både i urbane og landlige omgivelser og dypt inne i fjellet.
Denne artikkelen er eldre enn fem år.
Oversikt over anleggsområde på Åsland. Foto: Acciona Ghella JV.
Tunnelarbeider 100 meter under bakkenivå på Åsland. Foto: Acciona Ghella JV.
Tunnelarbeider 100 meter under bakken på Åsland. Sement pumpes inn i fjellveggen for å hindre vanninntrengning. Foto: Acciona Ghella JV.
På vei inn til en av to monteringshaller på Åsland der de fire tunnelboremaskinene senere skal settes sammen. Foto: Acciona Ghella JV.
Arbeider inne i Sjursøytunnelen. Drill & split benyttes som metode under byggingen av en adkomsttunnel inn til inngående Østfoldbane. Foto: Michael Hansen/Condotte.
Ferdig boret salve klart for splitting i Sjursøytunnelen. 500 hull bores før fjellet kan splittes.
Splitting av fjellet i Sjursøytunnelen. En hydraulisk jekk drar fjellet fra hverandre mekanisk og bryter løs fjellet. Foto: Michael Hansen/Condotte.
Splitting av fjell i Sjursøytunnelen.
Anleggsmaskin i Sjursøytunnelen. Foto: Michael Hansen/Condotte.
Spunting på natt rett ved Barcode og Nordenga bro i Oslo.
Bygging av kabelkulvert ved Oslo S. Hovedarbeidet i området rundt Oslo S blir byggingen av en ca. 600 meter lang betongtunnel, som vil strekke seg fra Bispegata i nord til Ekebergåsen i sør.
Grunnen må stabiliseres før byggearbeidene kan begynne. Her utføres kalksementstabilisering på anleggsområdet ved Oslo S.
Omfattende arkeologiske utgravinger gjøres på anleggsområdet ved Oslo S.
Betongkulvert på Roås i Ski under konstruksjon.
Betongkulvert ved Roås i Ski står ferdig.
Utløpskulvert for Roåsbekken i Ski.
Innsiden av kulvert for Roåsbekken i Ski.
Endre tekststørrelsen ved å holde Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac) og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.