KL alder og system

 

Mekaniske utforminger av kontaktledningsanlegg i bruk i Bane NOR
Utforming Maks hastighet, 1 eller 2 strømavtaker med avstand a ≥ 200 m Maks hastighet, 2 strømavtakere med avstand 200 m > a ≥ 73 m Bruk Beskrivelse og krav
System 25 250 km/h 210 km/h Alle strekninger Mekanisk utforming System 25
System 20A 200 km/h 160 km/h Fri strekning Mekanisk utforming System 20A
System 20C1 200 km/h 160 km/h Tunnel Mekanisk utforming System 20C1
System 20B 160 km/h 130 km/h Fri strekning Mekanisk utforming System 20B
System 20C2 160 km/h 130 km/h Tunnel Mekanisk utforming System 20C2
System 20B
redusert innspenningskraft 7,06 kN
150 km/h 130 km/h Der traseens horisontalkurvatur i hovedsak er mindre enn 500 meter og ved større endringer på eksisterende bane som har system 35/35MS Mekanisk utforming System 20B m/redusert innspenningskraft
Strømskinne 130 km/h 130 km/h Eksisterende trange tunneler og lave bruer Mekanisk utforming Strømskinne som kontaktledning
Dobbel kontakttråd 100 km/h 100 km/h Eksisterende trange tunneler og lave bruer Mekanisk utforming Dobbel kontakttråd
Delta (Δ) ledning 60 km/h 60 km/h Hensettingsområder og godsterminaler Mekanisk utforming Delta (Δ) ledning
System 35 150 km/h 130 km/h Ved mindre endringer på eksisterende bane som har dette systemet Mekanisk utforming System 35
System 35MS 130 km/h 120 km/h Ved mindre endringer på eksisterende bane som har dette systemet Mekanisk utforming System 35MS
Fra nedtrekksmenyer over skal det være mulig å se hvilket systemer er installert hvor og når

 

Sideadministrator for Elkraftportalen er Sheraz Akhtar