Nyhetsarkiv

  • Punktligheten øker

    Så langt i år er vi foran prognosene (p.t. 92%) og målsettingen om høyere punktlighet enn 90% til tross for sommerens oppdaterings- og vedlikeholdsarbeid.

  • Innspurt på Oslo S

    En seks uker lang periode med fornyelse og vedlikeholdsarbeid på Oslo S går mot slutten.

  • Bane NOR i Moss signerer kontrakt med Leif Grimsrud AS

    Bane NOR og Leif Grimsrud AS har signert kontrakt for forberedende arbeider for prosjektet Sandbukta-Moss-Såstad. Østfoldfirmaet starter med arbeidene ved Moss stasjon og ved Sandbukta i løpet av august og skal etter planen jobbe fram til høsten 2019.

  • Varsel om helikopterflyging Moi-Kjelland

    Bane NOR (tidligere Jernbaneverket) skal i perioden 17. juli – 12. august bruke helikopter til å fly inn master til jernbanesporet mellom Moi og Kjelland.

  • Enighet om løsning på finansielle utfordringer

    Planen til entreprenørselskapet Condotte for rask betaling av underentreprenører som arbeider ved Oslo S er godkjent. Underentreprenørene starter opp arbeidet umiddelbart.

  • Første mast på plass ved Egersund

    I helgen kom den første nye masten på plass mellom Moi og Egersund. Masten på Heskestad stasjon er den første av i alt 950 master som skal på plass i sommer.

  • Signerte rammeavtale for utredninger, offentlige planer og tekniske hovedplaner

    Bane NOR har valgt både internasjonale og norske firmaer som leverandører til parallelle rammeavtaler for avrop knyttet til utredninger, offentlige planer og tekniske hovedplaner.

    Parallelle rammeavtaler for utredninger, offentlige planer og tekniske hovedplaner ble signert i Bane NORs lokaler fredag 7. juli 2017.
  • Mot en god løsning på finansielle utfordringer

    Condotte, en av Follobanens entreprenører, har lagt frem en plan for rask betaling av underentreprenører som arbeider ved Oslo S. En mer langsiktig finansiell plan er også under arbeid.

  • Nyhetsbrev fra Follobaneprosjektet

    Rundt 20.000 naboer langs Follobanens trasé fra Oslo til Ski mottar årets sommerbrev fra Follobaneprosjektet.

  • Deler planprogrammet i to mellom Tønsberg og Larvik

    Bane NOR vil be om statlig fastsettelse av planprogrammet for nytt dobbeltspor på strekningen Tønsberg-Stokke. Det vil forsinke prosessen med kommunedelplan i Tønsberg og på Nøtterøy. Samtidig fremskyndes tidsplanen i Larvik.